Saturday, February 5, 2011

GONG XI FA CAI !!

GONG XI FA CAI KEPADA KENALAN AKU..WE R 1 MALAYSIA...HUHUH..
LIKE IT...(POYO JER)..

cuti sekolah bermula...upsss...aku bukan sekolah lagi..tpi da kolej da.so.CUTI KOLEJ SUDAH BERMULA.yeahh!!GEMBIRA TIDAK TERKATA.HAHA..cuti2 pun.assgmnt belambak nk mampus..GERAM TOI LA..apa nk buat,kne la siapkan,masa di kolej imagine nak buat assgmnt punya semangat.sampai ja umah kazen,semangat itu menjadi pudar kerna..aku 'blur' mau buat itu.Aku tak balik umah pun kt Pahang,aku tau kalau aku balik kompom keje aku tak buat..jadi aku pun balik la umah kazen aku kat PULAPOL(PUSAT LATIHAN POLIS) kt keramat area ttwangsa 2..huhu.Rupernya sama jer..2x5 jer,kerja xberjlan langsung..huh!!

PART 1 : PERJALAN KTM SEREMBAN KE KL CENTREL


Perjalan ke agaklah memakan masa agak lama.aku un tak tau knpa la lama sangat nak sampai.semasa aku mau beli tiket,punya la ramai orang beratur...perrrggghhh!!dahsyat gilerr...nasib baik la sempat aku beli tiket,kalau tak...faham2 jer la..haha...lepas beli jer tiket aku pergi la port mnggu train..mak aiii...lagi la ramai org menggu..Aku berkata dalam hati "pergghhh...blh ker aku masuk ni??cam xder harapan jer..punya la ramai.." hhaha...aku un da naik mengelabah ayam da.ehehhe..nak tak nak tepakse la aku tolak menolak 1 sama lain utk masuk..heheh..,bygkan situasi itu..umm..akhirnya..berjaya jugak aku masuk ke dalam.yeahh....tpi.yang tidak bestnya..aku trpaksa berdiri dan berhimpit 1 sama lain..dengan kaum indiannya,cina,indon,bangla,,mak ai,,peluh dia org..eeee,,,air-cond da tak macam air-cond da..hahha..panas YA ROBBI,dalam train 2 da macam ikan sardin da.perrgghh..panas tersangat2..setiap pit-stop ramai giler org naik.xfaham2 bahasa ker.kalau da nampak ramai dalam train tu,faham2 la..jangan la nk masuk lagi..aduhh..benggap!!


PART 2 : PERJALAN KTM SEREMBAN KE KL CENTREL
ON THIS CASE..DALAM TRAIN LAK.


sambungan dalam part 1.saja ja nak panjangkan cerita,.heee..Memakan masa la jugak untuk sampai ke KL CENTRAL 2.huhuhu..mybe 10 pit-stop untuk sampai ke KL CENTRAL,memang merana la aku berdiri.tiada ruang langsung untuk aku duduk..hahha..memang panas la.tak tau la aku nak cerita cam ner agi..haha.memang SARDIN giler la dalam train.untuk memendekkan cerita.aku da sampai da KL CENTREL..aku ada kenalan time dlm train 2.hehe..nama dia ZARUL ADHAM budak ILP PEDAS dekat jer ngn kolej aku,so..time nak sampai KL CENTRAL aku berborak la dengan dia.hehe...hilang la keboringan aku..ON SPOT da sampai kat KL CENTRAL aku um keluar la jaln2 dengan dia jap..ambik angin..hehehhe....cam suit kapel lak an..hahahaa...cutee...heheh...pas abis ja duk kat luar,aku un p bli la tiket ke damai..pas bli aku un naik la terus ke naik lrt la..huuuu...sblum naik,,tersermpak lak kawan sekolah lama..pompuan laaa...semakin lama semakin menwan lak aku tgok dia,'tergugat iman aku' haaaa,,,(poyo jer lebih ni)..time mnggu aku un berborak la dgn dia..lama la jugak tak berborak.train un da sampai.so aku un naik la,akhrnya..dpt jugak aku dduk dlm train ..hahha.org tak ramai la sangat...selepas sampai ke damai.aku un call la cazen aku.aku menipu kazen aku n dri kau sendri..(BODOHKAN)huhu...aku cakp kt kazen aku,ada orang tolong hantarkan.wal hal,aku berjalan kaki ke PULAPOL,bertapa jauhnya perjalan tu,nasib baik tak sesat.haha...dalam perjalan ke nk ke PULAPOL,aku tnya la pak cik tu,jalan terdekat ke PULAPOL,rupanya pakcik tu adalah bilal masjid yg terdekat kt situ..huhuu...dengan perasaan kasihan kt aku,pak bilal tu menumpangkan aku untuk sampai ke PULAPOL..ALHAMDULILLAH,AKHIRNYA sampai jugak aku kt PULAPOL.aku berterima kasih kepada pak iman itu..SYUKRAN YA,,....


PART 3 : SETIBANYA DI PULAPOL


Setibanya di pulapol aku pun tanya la 'abg guard' kt post A..'abg,saya nk tanya,umah sarjan kamal abg tau tak'..'abg guard'brkta : 'sarjan kamal yg mana 1 ni adik??"..'dalam hati aku berkta,alamak..cam ner ni..'akhirnya aku menelefon kazen aku ambik aku,akhirnya dia un ambik aku..selepas sampai ke rumah,aku salam smua orang,,then aku rest la kt dlm bilik..pas rest..aku un mandi la per lagi.ahha...KEESOKAN HARI:aku bangun la pagi..mandy...semua...solat..huhuh..after thz..aku duk seorg kt umah..kazen laki aku p keje..mak sadare aku lak ada kt umah...kazen pompuan lak aku xberapa nk rapat laa...segan..jadi aku terasa la duk seorg..jam 9am.aku kuar p tasik ttwangsa untuk photoshoot kt sana.terasa la teramat BOSAN!!!...PANJNG LAGI CRTANYA..AKU MALS NAK TULIS..HEHHE
HARI ESOK PUNYA ESOK HARI : aku terasa amat la BOHSAN.aktiviti aku adalah p ttwangsa untuk shooting...untuk menghilangkan kebosanan aku...aku pun p la shooting...whaaaa....cun la gak kot..aku pakai camare DSLR biasa jer canon 1000D jer..nk tgk hasilnya??








INI LAH SEBAHAGIAN GAMBAR YG TELAH AKU SNAP ( EDIT & XEDIT)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LAGU NEGERI ( LEMAK MANIS)